سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی وب سایت و وبلاگ بصورت حرفه ای

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی وب سایت و وبلاگ بصورت حرفه ای

آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت و وبلاگ بصورت حرفه ای و تخصصی ، سئو سایت seo سایت

بایگانی
پیوندهای روزانه

پیشنمایش ظاهر جستجو در گوگل

شنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۰۲:۳۱ ق.ظ

وقتی شما داخل موتورهای جستجو مثل گوگل جستجویی انجام میدید، چه چیزهای مشاهده می کنید ؟ کاملا مشخص است. لیست از سایت های مختلف که گوگل ایندکس کرده است. هر نتیجه داخل این لیست شامل چندین بخش مجزا می باشد.صفحه اول گوگل تنها برای ۱۰ نتیجه جا دارد. و شما باید ظاهر نمایش عنوان و توضیحات نتایج سایت های رقیب خود را بررسی کنید تا بتوانید بهتر از آنها در نتایج گوگل ظاهر شوید. برخی مواردی که در لیست نتایج گوگل برای هر نتیجه دیده می شود عبارتند از:

  • عنوان صفحه
  • توضیحات صفحه
  • لینک صفحه
  • تاریخ
  • ستاره ها
  • میانگین امتیاز و تعداد امتیازات
  • نمایش قیمت محصول
  • موجود بودن محصول در انبار

preview google search appearance - پیشنمایش ظاهر جستجو در گوگل قبل از ایندکس شدن

موارد ثابت در نتایج جستوجوی گوگل

موارد نام برده شده برخی از آیتم هایی هستند که هر کدام از نتایج جستجوی گوگل ممکن است آنها را داشته باشند. در این مبان بعضی این موارد برای اکثر سایت ها ثابت خواهد بود. مثل عنوان، توضیحات و لینک صفحه. بقیه موارد بستگی به نوع تنظیمات و سایت مورد نظر ممکن است نمایش داده شود یا نمایش داده نشود.

حال موضوع مقاله ما این است که می خواهیم قبل از انتشار مطلب، محصول یا هر صفحه ای یک پیشنمایش از ظاهر جستجو که قرار است داخل گوگل نمایش داده شود ببینیم.همانطور که اشاره کردم بالاتر ابزارهای بسیار زیادی برای این کار وجود دارد. برخی ها کامل و برخی هم تنها یک سری قابلیت ها را دارا می باشند.

SERP چیست؟

شاید در مقالات زیادی اصطلاح Google SERP را دیده باشید؟ تا به حال کنجاو نشده اید بدانید Serp چیست؟ البته بی شک همه می دانند که در رابطه با نتایج ظاهر شده در موتور جستجو می باشد، اما سرپ مخفف چیست؟

SERP مخفف Search Engine Result Page به معنی صفحه نتایج موتورهای جستجو می باشد. وقتی داخل گوگل یک کلمه کلیدی را جستجو می کنید، صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل یا به اصطلاح Google Serp به شما نمایش داده می شود.یا وقتی داخل موتور جستجوی بینگ جستجو می کنیم، این اصطلاح به Bing SERP تغییر نام پیدا می کند.

چرا باید یک پیشنمایش از ظاهر نتایج گوگل ببینیم؟

دلایل بسیار زیادی برای این مورد داریم. اولا شما باید بررسی کنید که عنوان شما به طور کامل داخل گوگل نمایش داده می شود یا بخشی از آن بریده می شود. توضیحات نیز به همین شکل باید بررسی کنید که توضیح صفحه شما در نتایج گوگل به خوبی نمایش داده می شود یا خیر؟

حتی لازم است بررسی کنید که آیا ظاهر نتیجه سایت شما در گوگل یهتر است یا سایت های رقیب؟ در این صورت قادر خواهید بود یک عنوان و توضیحات عالی برای صفحات سایت خود بنویسید. اگر کلماتی که بیشترین سرچ در گوگل را داشته اند را بررسی کنید شاهد انواع ظاهر مختلف برای هر نتیجه خواهید بود. همه این نتایج سعی می کنند بهتر از رقیبان خود ظاهر شوند. پس با بررسی صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) سعی کنید بهترین عنوان و توضیحات سئو را برای سایت خود در نتایج گوگل ایجاد کنید.

استانداردهای عنوان صفحه (تگ تایتل) Title Tag

یکی از مهمترین بخش های هر صفحه وبسایتی مربوط به عنوان آن می باشد. عنوان صفحه نشان دهنده موضوع صفحه مورد نظر می باشد. از طرفی هم همین عنوان است که در نتایج جستجوی گوگل برای کاربران نمایش داده می شود. منظور از عنوان صفحه همان تگ Title می باشد.در نوشتن عنوان برای صفحات سایت خود باید یک سری قوانین و استانداردهای سئو را رعایت کنید. این موارد از قبل توسط موتورهای جستجو اعلام شده اند و شما باید حتما آنها را رعایت کرده تا نتیجه خوبی ذر نتایج گوگل دریافت کنید.

طول عنوان سئو باید چقدر باشد؟

اولین و مهمترین سوال این مبحث مربوط به طول آن می باشد. چند کلمه یا چند کاراکتر باید در عنوان صفحه قرار بگیرد؟ اگر عنوان سئو یا همان تگ تایتل شما کوتاه باشد، بی شک ظاهر جذابی نخواهد داشت. اگر زیاد طولانی باشد، بخشی از آن توسط موتور جستجو حذف می شود. پس باید حد استاندارد آن را رعایت کنید.برای عنوان صفحه خود می توانید ۶۵ کاراکتر بنویسید. سعی کنید نهایت استفاده از این تعداد کاراکتر را برای جذاب کردن عنوان صفحه خودتان ببرید. برخی مواردی که سبب جذاب شدن عنوان سئو صفحه شما خواهد شد عبارتند از:

  • وجود کلمه کلیدی داخل عنوان
  • سعی کنید کلمه کلیدی را ابتدای عنوان قرار دهید
  • عنوان های چالشی و پرسشی بنویسید
  • از اعداد استفاده کنید
  • از عبارت هایی مثل بهترین، جدیدترین، حرفه ای ترین و … استفاده کنید
  • در انتهای عنوان سئو سعی کنید نام برند خود را بکار ببرید.
  • سیمبل ها نیز مناسب هستند
  • ایموجی ها نیز امکان استفاده داخل عنوان را دارند
  • و …

استانداردهای توضیحات صفحه (تگ دسکریپشن) Description Tag

بعد از title بخش دیگری که داخل نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود مربوط به متا تگ Description می باشد. این متا تگ مربوط به توضیحات نتیجه سایت در گوگل می باشد. همان توضیحی که زیر عنوان نمایش داده می شود.

این توضیحات همانند عنوان سئو بسیار حائز اهمیت می باشد. شما باید قوانین و استانداردهای متا تگ دسکریپشن را رعایت کرده تا بخش توضیحات نتیجه سایت شما در گوگل جذاب و سئو شده باشد. برخی از مواردی که سبب بهینه سازی توضیحات سئو می شود عبارند از:

  • استفاده درست از کلمه کلیدی
  • جملات واضح و رسا
  • رساندن پیغام به کاربر
  • متقاعد کردن کاربر
  • جذاب بوده و سبب کلیک کاربران شود
  • و …

توضیحات صفحه باید ۱۶۵ کاراکتر باشد. یعنی حالت پیش فرض و استاندارد آن این تعداد کاراکتر می باشد. البته گاهی مواقع برخی نتایج داخل گوگل تا ۳۰۰ کاراکتر را نیز نمایش می دهند، که این مقدار به تشخیص خود گوگل برای برخی نتایج نمایش داده می شود. اکثر مواقع وقتی یک جمله یا کلمه کلیدی طولانی را جستجو کنید شاهد توضیحات طولانی ۳۰۰ کاراکتری داخل نتایج جستجوی گوگل خواهید بود.

 

preview google search appearance before indexing - پیشنمایش ظاهر جستجو در گوگل قبل از ایندکس شدن

 

لینک صفحه URL

هر نتیجه ای در نتایج موتورهای جستجو دارای یک لینک می باشد. این لینک زیر عنوان و بالای توضیحات می باشد. با کلیک روی نتایج جستجو وارد همان لینک می شود که مربوط به همان صفحه می باشد. برای داشتن یک لینک خوب شما باید قوانین نوشتن یک URL خوب را بدانید. علاوه بر رعایت استانداردهای لازم برای نوشتن یک پیوند یکتای خوب یا همان URL شما باید از قابلیت URL Friendly نیز استفاده کنید. این ویژگی یعنی لینک صفحات سایت شما از نظر سئو دوست داشتنی هستند. برخی نکات لازم برای رعایت داخل لینک صفحات عبارت است از:

  • لینک صفحه باید کوتاه باشد
  • از نوشتن کلمات زائد پرهیز کنید
  • لینک صفحه می تواند فارسی یا انگلیسی باشد
  • سعی کنید کلمه کلیدی را داخل لینک استفاده کنید
  • و بسیاری موارد دیگر …

نمایش Rich Snippet در نتایج گوگل

بخش دیگری که در برخی از نتایج داخل گوگل شاهد آنها هستیم ریچ اسنیپت ها هستند. همان ستاره های رنگی که در زیر برخی نتایج دیده می شود. علاوه بر ستاره در برخی نتایج جستجوی گوگل شاهد نمایش اطلاعاتی مثل تعداد امتیازات، قیمت محصول، موجودی محصول در انبار، رنج قیمت و … که تمامی این موارد در ظاهر نتیجه جستجو تاثیر بسیار زیادی دارند.

 

SERP - پیشنمایش ظاهر جستجو در گوگل قبل از ایندکس شدن

ابزارهای بررسی پیشنمایش ظاهر نتایج جستجوی گوگل

و اما بعد از اینکه متوجه شدیم چه مواردی را باید در نتایج جستجو بهینه سازی کنیم، قصد دارم چند ابزار عالی و مفید را برای این کار معرفی کنم. با استفاده از این ابزارها شما می توانید برای تست و بررسی عنوان و توضیحات مربوط به صفحات خود را داخل آن قرار دهید. یعنی این ابزار به شما اجازه میده تا بتونید قبل از اینکه مقالات و محصولات را به گوگل معرفی کنید، ابتدا عنوان و توضیحات مربوط به صفحات خود را بررسی کرده و در صورت تایید و مناسب بودن محتوای سایت خود را منتشر کنید. در زیر دو ابزار مشابه از سایت های مختلف را برای شما قرار داده ام.

۱- پیشنمایش صفحه نتایج جستجوی گوگل با ابزار serpsim

serpsim نام سایتی است که این خدمات را ارائه می دهد. یک فرم عالی برای تنظیم و نمایش آن که به شما کمک خواهد کرد، قبل از ایندکس صفحات در گوگل عنوان، توضیحات، ستاره ها و … را برای نتایج سایت خود بررسی کنید. این ابزار بسیار عالی و جذاب هست. از اکثر مواردی که در نتایج گوگل نمایش داده می شود، پیشتیبانی می کند.

یکی از قابلیت های بسیار خوب این ابزار امکان نمایش نحوه نمایش نتایج جستجوی گوگل در حالت موبایل می باشد. با این امکان علاوه بر نتایج دسکتاپ گوگل، می توانید نحوه نمایش صفحه نتایج جستجوی گوگل (SERP) را در موبایل نیز بررسی کنید.

۲- پیشنمایش ظاهر جستجوی گوگل با ابزار smart search marketing

گزینه دوم مربوط به سایت دیگری می باشد که این ابزار را در اختیار شما قرار می دهد. ابزار دوم مربوط به سایت smartsearchmarketing می باشد. توجه داشته باشید که سرویس این سایت نسبت به مورد قبلی کمی ساده تر می باشد.داخل این ابزار بررسی پیشنمایش ظاهر جستجوی گوگل شما می توانید عنوان سئو ، لینک صفحه و توضیحات سئو را قرار دهید. گزینه های ریچ اسنیپت داخل ابزار دوم وجود ندارد.

نظرات (۴)

۲۳ آبان ۹۸ ، ۱۶:۳۴ افزودنی بتن

باتشکرررررررررررر

۲۵ آبان ۹۸ ، ۱۵:۱۴ پارتیشن تک جداره

سایت خوبیه 

۲۶ آبان ۹۸ ، ۰۱:۱۹ پارتیشن ام دی اف

موفق باشید

سئو مخفف کلمه انگلیسی Search Engine Optimization سرچ انجین اپتیمایزیشن به معنای بهینه‌سازی موتور جستجو می باشد.

تعریف سئو به زبان ساده چیست [آپدیت شده در 2022]

سئو چیست؟ تعریف سئو از زبان سئو فاکس تاریخچه سئو از زمان پیدایش موتورهای جستجو آغاز شده و تا به امروز ادامه دارد اما سئو و بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو از زمان پیدایش گوگل یعنی سال 1997 به دلیل موفقیت آن میان کاربران اینترنت پر رنگ و پر رنگ تر شد. به هر اقدامی که به طور مستقیم برای بالا بردن رتبه سایت در سئو موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ؛ یاهو، داک داک گو و یا حتی بایدو چینی صورت بگیرد سئو و بهینه سازی سایت گفته می شود.

داستان وب قبل از شکل گیری SEO؛ زمانی سئو آسان بود!

از سال های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۸ بهینه سازی موتورهای جستجو SEO پیچیدگی های الان را نداشت چرا که سایت های موجود در اینترنت به ۱۰۰۰ عدد هم نمی رسیدند و زمینه فعالیت اکثر آن ها نیز با یکدیگر متفاوت بود لذا موتورهای جستجو سئو وب مشکل زیادی با درک، شناسایی و دسته بندی محتوای آنها نداشتند.

شکل گیری دنیای سئو؛ دایرکتوری‌ ها رفتند سرچ انجین ها پدیدار شدند

از سال ۱۹۹۸ به بعد و با افزایش تعداد سایت ها دایرکتوری ها قادر به پاسخگویی درخواست کاربران نبودند در همان جا بود که ایده ساخت موتور جستجو سئوی سایت در ذهن کارآفرینان اینترنت شکل گرفت و دنیای SEO پا به عرصه تکنولوژی گذاشت.

در روزهای ابتدایی وضعیت سئو سایت بسیار ساده تر از الان بود، وبمستران به اهمیت جایگاه در نتایج پی برده بودند در همان هنگام بود که تخصص سئو پدید می‌آمد. پروسه سئو در موتورهای جستجو ابتدایی بسیار ساده تر از وضعیت فعلی بود به طور مثال در آن زمان فقط کافی بود تا با تکرار یک کلمه سئو در متن وزن آن را بیشتر کنید تا رتبه بهتری بگیرید یا کلیدواژه های خود را در سئو متاتگ کیوردز که الان کار نمیکند قرار دهید.

عملکرد سئو قبل از تحول موتورهای جستجو؛ گوگل به میان می آید

سرگئی برین و لری پیج، گوگل را در سال ۱۹۹۸ بنیان‌گذاری کردند. سئو گوگل درمیان کاربران اینترنت هواداران بسیاری را به خود جذب کرد دلیل آن نیز طراحی ساده آن بود. عوامل خارج از صفحه (مانند رتبه صفحه و تجزیه تحلیل لینک) نیز همانند عوامل داخل صفحه (استفاده از کلمه کلیدی به تعداد مناسب، متاتگ‌ها، عنوان‌ها، لینک و ساختار سئو استاندارد) مورد توجه قرار گرفتند تا گوگل را قادر سازند که از نوعی دست‌کاری که در نتایج جستجو دیده می‌شود، که تنها به عوامل داخل صفحه توجه می‌کنند، اجتناب کند.

علی‌رغم اینکه به بازی گرفتن رتبه در سئو نسبت به سایر موتورهای جستجو سخت‌تر بود اما با این حال متخصصین سئو سرانجام با به کارگیری ابزارها و روش هایی مثل سئو لینک توانستند نتایج سئو گوگل را تحت تاثیر خود قرار دهند. بسیاری از وب‌سایت‌ها روی تبادل لینک، خرید و فروش لینک در حجم زیاد و وسیع متمرکز شدند. بعضی از این طرح‌ها یا مزارع لینک در سئو، موجب ایجاد هزاران وب‌سایت برای فروش بک لینک در سئو وب سایت شدند. با گسترش عمومیت وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های رسانه‌های اجتماعی، موتورهای جستجوی پیشرفته در الگوریتم‌های خود تغییراتی در جهت بهبود ایندکس اعمال کردند. گوگل در فوریه ۲۰۱۱، از آپدیت الگوریتم پاندا در پروسه سئو خبر داد که وب‌سایت‌هایی را که حاوی محتوای کپی از دیگر وب‌سایت‌ها و منابع بودند را جریمه کند.

تاثیر الگوریتم های گوگل بر سئو چیست

در آوریل ۲۰۱۲، گوگل از آپدیت گوگل پنگوئن خبر داد کرد که هدف آن، جریمه کردن وب‌سایت‌هایی بود که از روش‌های غیر استاندارد لینک بیلدینگ جهت افزایش سئو سایت خود استفاده می‌کردند.

در سپتامبر ۲۰۱۳، کمپانی گوگل از آپدیت الگوریتم مرغ مگس‌خوار رونمایی کرد؛ یک الگوریتم که جهت بهبود پردازش زبان طبیعی گوگل و درک معنایی صفحات وب طراحی شد. در سپتامبر سال ۲۰۱۶، گوگل اعلام کرد که گوگل پنگوئن به الگوریتم اصلی رتبه‌بندی ملحق شده‌است و دیگر آپدیت‌های آن اعلام نمی‌شود. از سال ۲۰۱۶ به بعد، الگوریتم پنگوئن گوگل دیگر به صورت لحظه‌ای نتایج جستجو را بررسی خواهد کرد.

سئو به چه معناست

اولین الگوریتم گوگل در SEO و هسته مرکزی آن سئو پیج رنک نام داشت که توسط موسسان این شرکت یعنی لری پیج و سرگی برین طراحی شده بود. به تعریف ساده در سئو پیج رنک یک سیستم اعتبار سنجی بر اساس بک لینک های داده شده به سایت است؛ همین موضوع باعث شد تا گوگل نتایج متفاوت و مرتبط تری نسبت به سایر موتورهای جستجو ایجاد کند. موازی با این اتفاق محبوبیت گوگل نزد کاربران وب افزایش پیدا کرد و از آن روز تا به حال گوگل به عنوان پیشتاز ترین وب سایت دنیای اینترنت و همچنین پر استفاده ترین موتور جستجو در سئو رو به جلو حرکت می کند.

توصیف دانش سئو از زبان مدیر گوگل

در سال 2020 چندین کنگره مهم در آمریکا با حضور مدیران کمپانی بزرگ تکنولوژی مثل فیسبوک، تویتر و البته گوگل برگزار شد که در یکی از این کنفرانس ها خانم Lofgren نماینده سنا آمریکا از سوندار پیچای مدیرعامل اجرایی آلفابت سوالاتی پپرسید که پاسخ آنها گویای پیچیدگی‌ سئو وبسایت می باشد:

همانطور که میبینید مدیر گوگل در این کنفرانس خبری اعتراف کرد که گوگل از بیش از 200 فاکتور رتبه بندی برای فهرست کردن نتایج جستجو استفاده می کنیم بله بیش از دویست فاکتور در سئو هستند!

نسل جدید جستجو؛ خزندگان در تار میخزند

موتورهای جستجوی پیشرفته دنیا مانند گوگل، بینگ، یاهو!، داک داک گو و بایدو از خزنده‌های وب جهت پیداکردن صفحات استفاده می‌کنند. دو دایرکتوری عمده یاهو و دی‌موز نیازمند ارسال دستی و بازنگری انسانی هستند. شرکت گوگل، Google Search Console را پیشنهاد می‌دهد که یک فید نقشه سایت XML می‌تواند برای آن ایجاد و به‌ طور رایگان در کنسول Submit شود تا این اطمینان حاصل شود که تمامی صفحات، خصوصاً آن‌هایی که با دنبال کردن خودکار لینک‌ها قابل‌شناسایی نیستند، قابل‌دستیابی هستند. در گذشته یاهو، یک سرویس ارسال پرداختی داشت که خزش را به ازای مقداری هزینه در هر کلیک تضمین می‌کرد؛ که در سال ۲۰۰۹، این سرویس متوقف شد.

جلوگیری از ایندکس شدن در فهرست؛ حضور در SERP اجباری نیست

به‌منظور جلوگیری از محتوای نامطلوب در ایندکس‌های جستجو، وبمستران می‌توانند به عنکبوت‌ها (به انگلیسی: Spider) دستور بدهند که فایل‌ها یا دایرکتوری‌های خاصی را درون فایل استاندارد robots.txt در دایرکتوری اصلی دامنه، مورد بررسی و خزش (به انگلیسی: Crawl) قرار ندهند. به‌علاوه، یک صفحه می‌تواند صراحتاً از پایگاه داده‌ موتور جستجو خارج شود؛ که این عمل از طریق استفاده از متاتگ‌های مخصوص به ربات‌ها صورت می‌گیرد. هنگامی که یک موتور جستجو از یک سایت بازدید می‌کند فایل robots.txt واقع در دایرکتوری اصلی، نخستین جایی است که مورد خزش قرار می‌گیرد. سپس فایل robots.txt تجزیه شده و به ربات دستور داده می‌شود که کدام صفحات نباید مورد بررسی و خزش قرار بگیرند.

 

درک سئو؛ برای شروع لغت نامه و یا همان مفاهیم اصلی سئو را دریابید

 

سئو مانند هر دانش دیگری دارای مفاهیم و معانی بیسیک خود است:

 

سئو داخلی؛ اقدامات داخل سایت برای ایجاد ارتباط بهتر میان کاربر و گوگل

 

به اقداماتی در داخل سایت برای ایجاد ارتباط بهتر میان کاربر و گوگل انجام می شود سئو داخلی (On-page SEO) گفته می شود. بستگی به میزان رقابت کلمات کلیدی دارد اما آمار های حاکی از آن است که سئو داخلی سایت حدودا 30% از فاکتورهای رتبه بندی گوگل را در بر می گیرند لذا پس از سئو خارجی سئو داخلی زمین بازی ما برای موفقیت در سئو است.

 

سئو خارجی؛ دریافت سیگنال از دیگر سایت ها

 

سئو خارجی به طور کلی شامل دریافت سیگنال از دیگر سایت ها به سایت خود می شود که مهم ترین آن نیز ساخت بک لینک (لینک بیلدینگ) و یا ترافیک سازی است. انجام کارهای مرتبط با سئوی خارجی (Off site SEO) اگر طبق اصول سئو و در چهار چوب صحیح در بستر دانش و تجربه انجام شود منجر به حصول نتیجه مطلبوب خواهد شد اما انجام بالعکس آن باعث باعث کاهش رتبه و در مواردی حذف از نتایج جستجو و پنالتی گوگل را در بر خواهد داشت.

 

سئو تکنیکال؛ ملات کار پول نیرو ساخت خانه آجری

 

برای ساخت یک خانه آجری شما نیاز به ملات کار، پول و نیرو دارید در این مثال ملات حکم سئو تکنیکال یا فنی Technical SEO را دارد. سئو تکنیکال به تمامی کارهایی گفته می شود که در جهت بهبود عملکرد فنی سایت انجام می شود و نتیجه آن بهبود وضعیت ایندکسینگ گوگل، درک بهتر خزنده از محتوای سایت و رضایت کاربر است. یک خبر خوب: پس از به اتمام رسیدن چک لیست فاکتور های تکنیکال سئو دیگر نیازی به رفع مجدد خطاها نیست این یعنی بهینه سازی فنی سایت تنها یک بار برای همیشه انجام می شود.

 

سئو کلاه خاکستری؛ روش های سئویی که می توانند همزمان قانونی و غیر قانونی باشند

 

سئو کلاه خاکستری به مجموعه روش هایی گفته می شود که در یک زمان از تکنیک های سئو قانونی و غیر قانونی برای بهبود بهینه سازی و سئو سایت و افزایش رتبه کلمات کلیدی در گوگل استفاده می شود. روش های سئو کلاه خاکستری ممکن است روزی به سئو کلاه سیاه تبدیل شوند. به فنون سئو کلاه خاکستری مثل قوانین کیفری فکر کنید. ممکن سئو سایت امروز سئو کلاه سفید باشد، اما همچنین این امکان وجود دارد که این قوانین در طول سال های آتی دستخوش تغییراتی شوند. باورهای غلط زیادی در مورد تعریف سئو کلاه خاکستری وجود دارد، به عنوان مثال، برخی افراد فکر می کنند که Cloaking، خرید بک لینک و یا تکرار محتوا از روش های سئو کلاه خاکستری است در حالی که آنها در اصل غیرقانونی بوده و از این رو کلاه سیاه خوانده می شوند.

 

فایل Robots.txt؛ اطلاع رسانی به ربات وب درباره وضعیت اسکن صفحات

 

فایل ربات نحوه اطلاع رسانی به ربات وب را در مورد اینکه کدام یک از صفحات وب سایت نباید پردازش یا اسکن شوند مشخص می کند. ربات ها اغلب توسط موتورهای جستجو برای دسته بندی وب سایت ها استفاده می شوند. همه ربات‌ها با استاندارد شاخص کار نمی کنند. برداشت کنندگان ایمیل Spambots، بدافزار و ربات هایی که آسیب پذیری های امنیتی را جستجو می کنند ممکن است حتی به بخشهایی از وب سایت که به آنها گفته شده است که در آنجا نباشید سرک بکشند.

 

 

موتور جستجو وب؛ نمایش داده‌های وب بر روی یک انجین

 

نتایج جستجو به طور کلی در یک صفحه ارائه می شنود که اغلب از آن به عنوان صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) یاد می شود. این اطلاعات ممکن است ترکیبی از لینک ها به صفحات وب، تصاویر، فیلم، اینفوگرافیک، مقالات و انواع دیگر محتوا باشد. همچنین برخی از موتورهای جستجو داده های موجود در پایگاه داده یا دایرکتوری های باز را استخراج می کنند. برخلاف دایرکتوری های وب که فقط توسط ویرایشگرهای انسانی نگهداری می شوند موتورهای جستجو با اجرای الگوریتمی بر روی خزنده وب اطلاعات را ذخیره می کنند.

 

چگالی کلمه کلیدی؛ درصد دفعاتی که یک کلمه کلیدی یا عبارت در یک صفحه وب در مقایسه با کل کلمات صفحه تکرار می شود

 

تراکم کلمه کلیدی به انگلیسی Keyword Density درصد دفعاتی است که یک کلمه کلیدی یا عبارت در یک صفحه وب در مقایسه با کل کلمات صفحه تکرار می شود. در زمینه سئو می توان از تراکم کلمه کلیدی برای تعیین ارتباط یک صفحه وب با کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی مشخص استفاده کرد. در اواخر دهه 1990 و روزهای اولیه جستجو از تراکم کلمات کلیدی به عنوان عاملی مهم و تاثیر گذار در رتبه بندی صفحات استفاده می کردند. با این حال وقتی مدیران وب به استفاده بیش از حد از آن روی آوردند موتورهای جستجو تصمیم گرفتند تا اولویت های رتبه بندی خود را به سایر عوامل فراتر از کنترل مستقیم وب مسترها اختصاص دهند. امروزه استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی باعث مجازات شدن یک صفحه وب می شود.

 

مزرعه لینک؛ گروهی از وب سایت‌ها که به صورت پیاپی به یکدیگر لینک گروهی می دهند

 

به گروهی از وب سایت‌ها که به صورت پیاپی به یکدیگر لینک گروهی می دهند مزرعه لینک (Link farm) گفته می شود. اما به بعضی از سایت ها که شرایط زیر را داشته باشند نیز لینک فارم می گویند.

 

پیج رنک؛ سیستم شمارش و ارزش گذاری گوگل

 

ما برای فهم بیشتر موضوع پیج‌رنک راهنمایی آوردیم که به شما کمک شایانی در درک آن می کند. بیایید با آنچه گوگل می گوید شروع کنیم. به طور خلاصه گوگل بک لینک را مانند رای یا اعتبار می داند. گوگل بر اساس لینک ها در نظر می گیرد که برخی از سایت ها از مابقی مهم تر هستند.

 

PageRank سیستم شمارش و ارزش گذاری است که بر اساس کیفیت بک لینک تعیین می کند کدام صفحات از صفحات دیگر مهم تر هستند، سپس گوگل از خروجی پیج رنک به همراه فاکتور های دیگر که الگوریتم های گوگل تعیین کننده آن هستند استفاده می کند تا رتبه بندی نتایج را مشخص کند.

 

سئو کلاه سفید؛ تکنیک هایی که تضمین می کند سایت به خوبی در سئو عمل کند

 

سئو کلاه سفید به زبان ساده استفاده از تکنیک هایی که تضمین می کند سایت به خوبی در سئو عمل کند، یعنی استراتژی سئو باید طبق قوانین موتورهای جستجو پیش برود. به این چهارچوب سئو در انگلیسی White Hat SEO یا White-Hat SEO گفته می شود. روش‌های نادرست بهینه سازی با نام سئو غیر قانونی شناخته می شوند و شامل بسیاری از تکنیک های مربوط به Spamdexing، هرزآگهی، تبادل لینک، تکرار محتوا، مزرعه لینک، لینک بیلدینگ، پر کردن کلید واژه ها یا Keyword Stuffing و موارد دیگر هستند.

 

بک لینک؛ فرآیند دریافت بک لینک از دیگر سایت ها

 

لینک سازی به معنی یا لینک بیلدینگ به فرآیند دریافت بک لینک از دیگر سایت ها در سطح وب برای سایت هدف (خودمان) است. دکمه، تصاویر و متن قابلیت لینک شدن دارند به طور مثال به صورت پیش فرض لینک متن آبی رنگ است و هنگامی که موس بر روی آن هاور می شود نمایشگر به حالت دست به خود میگیرد. خزنده گوگل در هنگام ایندکس صفحات بک لینک های خروجی را دنبال کرده و از آن ها در رتبه نتایج جستجو استفاده می کنند؛ از همین طریق است که موتور جستجو قابلیت خزش در وب را پیدا می کند. بک لینک ها به صورت کلی به 4 بخش دوفالو، نوفالو، لینک داخلی و لینک خارجی تقسیم می شوند.

 

گوگل بات؛ استخراج داده های وب را از طریق خزش

 

گوگل بات یک خزنده است. اصطلاحا به این گونه ربات ها کراولر گفته می شود. این ربات داده های صفحات وب را از طریق خریدن در آنها و خارج کردن اطلاعات شناسایی و ذخیره می کند.

 

تکنیک سئو؛ مجموعه اقداماتی که در جهت افزایش رتبه سایت در موتورهای جسجتو انجام می شود

 

از آنجایی که ما در ایران زندگی می کنیم این موضوع حائز اهمیت است که بدانیم بیش از ۹۸ درصد از جستجو های اینترنتی در ایران در گوگل انجام می شود. بنابراین رعایت اصول سئو دیگر موتورهای جستجو اهمیتی چندانی برای ما نخواهد داشت. این خلاصه ترین تعریفی است که می توان از تکنیک سئو داشت: به مجموعه اقداماتی که در جهت افزایش رتبه سایت در موتورهای جسجتو انجام می شود تکنیک های سئو می گویند.

 

لینک شکسته؛ هنگامی که وب سایت از دسترس خارج می شود لینک به آن صفحه شکسته است

 

فرض کنید وارد یک رستوران شده اید و یک منو برای سفارش غذا در جلوی شما قرار داده شده است شما غذای مورد نظرتان را انتخاب می کنید اما به هر دلیلی امکان سرو آن توسط رستوران وجود ندارد. در دنیای وب نیز موضوع همینطور می باشد فرض کنید درباره یک موتور سیکلت مقاله ای قطور و کارآمد منتشر کرده و به سایت رسمی کویر لینک می کنید اما به هر دلیلی وب سایت از دسترس خارج می شود در اینجا لینک به سایت کویر شکسته است.

 

توضیحات متا؛ بخشی از کدهای HTML سایت است که درباره موضوع صفحه اطلاعاتی را به سرچ انجین ارسال می کند

 

متا دیسکریپشن – توضیحات متا به انگلیسی Meta Description بخشی از کدهای HTML سایت است که درباره موضوع صفحه اطلاعاتی را به سرچ انجین نشان می دهد. توضیحات متا در بخش نتایج جستجو گوگل (SERP) برای کاربران به نمایش در می آید، این عنصر برای برقراری تماس با کاربر نقش جدی ایفا می کند و استفاده درست از آن می تواند منجر به افزایش CTR وب سایت شود، استفاده درست و خلاقانه از تگ توضیحات متا یکی از تکنیک‌های حرفه ای سئو به شمار می رود.

 

نرخ کلیک؛ CTR مخفف Click Through Rate به معنای نرخ کلیک است

 

برای درک مفهوم نرخ کلیک باید ابتدا با Impression آشنا شوید. وقتی یک کاربر موضوعی را در اینترنت جستجو می‌کند؛ سایت شما در نتایج جستجو به وی نمایش داده می شود؛ هر جستجو به معنای یک Impression است. Impression بر اساس نمایش در صفحه محسابه می شود این یعنی ایمپرژن رتبه 1 با 10 تفاوتی با هم ندارند. CTR مخفف Click Through Rate به معنای نرخ کلیک است.

 

سندباکس گوگل؛ علت عدم کسب جایگاه با کلمات کلیدی رقابتی در بازه های زمانی کوتاه پس از ثبت و ایندکس دامنه وجود سندباکس گوگل می باشد

 

با تاسیس شدن بیش از 380 وب سایت در هر دقیقه فضای اینترنت پر شده است دامنه جدید، بسیاری از دامنه ها عمر طولانی نخواهند داشت تمدید نمی شوند و پس از گذشت 1 سال به Expire می انجامند آیا گوگل به چنین سایت هایی اعتماد می کند؟ خیر یا با سندباکس اصلا. دامنه ای که تازه تاسیس شده است را در نظر بگیرید، وضعیت سئو محتوا تولید شده، فاکتور های بهینه سازی خارجی، داخلی و تکنیکال به خوبی رعایت شده اند حتی اوضاع لینک بیلدینگ هم بد نیست اما نتیجه ای حاصل نمی شود چرا؟ علت عدم کسب جایگاه با کلمات کلیدی رقابتی در بازه های زمانی کوتاه پس از ثبت و ایندکس دامنه وجود سندباکس گوگل می باشد، اصطلاحا سایت در یک بازه زمانی چند هفته ای در سندباکس قرار میگیرد.

کلمات کلیدی طولانی؛ عباراتی که به جای در نظر گرفتن یک مفهوم کلی، دقیقا به نیاز کاربر اشاره دارند

کلمات کلیدی طولانی به فینگلیش (لانگ تیل کیورد) معمولا به عباراتی گفته میشود که به جای در نظر گرفتن یک مفهوم کلی، دقیقا به نیاز کاربر اشاره دارند. معمولا عباراتی که توسط کاربران جستجو شده و بیش از 4 کلمه هستند را Long Tail می نامیم. کلمه کلیدی طولانی به جای اشاره به یک مفهوم کلی به صورت مستقیم نیاز کاربر را رفع می کنند و معمولا بیشتر از 4 سیلاب است به طور مثال: “خرید اقساطی تیبا صفر“. اگر مقاله های سئو را مطالعه کرده باشید، اکثر آن ها بر سر این قانون اجتناب ناپذیر هم نظرند که برای پیروزی در یک بازی سئو باید همواره به نسبت رقبا از کیفیت بالاتری برخوردار بود. یکی از قوانین در SEO می گوید برای کسب جایگاه بهتر باید از هر فرصتی استفاده کرد تا همواره سئو بهتری نسب به رقبای خود داشته باشیم. اما سئوی بهتر یعنی چه؟

رنک برین؛ رنک برین را می توان یکی از جدید ترین الگوریتم های گوگل بر مبنای هوش مصنوعی دانست

رنک برین را می توان یکی از جدید ترین الگوریتم های گوگل بر مبنای هوش مصنوعی دانست این الگوریتم در OCTOBER 26TH, 2015 رونمایی شد. الگوریتم رنک برین (Rankbrain) وظیفه درک مفهوم عبارت جستجو شده توسط کاربر را داشته تا بهترین پاسخ را برای وی در SERP به نمایش در بیاورد؛ این الگوریتم نتایج جستجو را بر اساس رفتار کاربر طبقه بندی می کند.

انکر تکست؛ متن لینک شده در یک بک لینک که صفحه ای را به صفحه دیگر وصل می کند

انکر تکست به متن لینک شده در یک بک لینک گفته می شود که صفحه ای را به صفحه دیگر وصل می کند کاربران و موتورهای جستجو از این متن برای درک بهتر محتوای موضوع صفحه لینک شونده استفاده می کنند؛ این متن به صورت پیش فرض به رنگ آبی پر رنگ زیر خط دار است اما با استایل دادن به آن در CSS امکان تغییر به رنگ دلخواه وجود دارد.

گوگل پاندا؛ یکی از بدنام ترین بروزرسانی ها در تاریخ غول جستجوگر دنیا یعنی گوگل

تأثیر پاندا بر روی نتایج بسیار بزرگ و بی سابقه بود؛ اما پاندا از دسته آپدیت های گوگل است که تغییری عظیم را در نتایج جستجو یک بار برای همیشه رقم زد. پاندا آغاز جنگ گوگل علیه اسپم در وب و سئو کلاه سیاه بود و همچنان یکی از بدنام ترین بروزرسانی ها در تاریخ غول جستجوگر دنیا یعنی گوگل. با این حال، نقشی که پاندا در الگوریتم گوگل بازی می کند در سالهای اخیر بسیار تغییر کرده و وضعیت کلی محتوای وب نیز توسط آن دستخوش تغییر گشته. بنابراین اکنون زمان خوبی برای ارزیابی مجدد گوگل پاندا و در نظر گرفتن معنای سئو در سال 2020 است.

تگ عنوان؛ یکی از مهم ترین فاکتور های رتبه بندی گوگل و سئو

عنوان صفحه معروف به پیج تایتل (Page Title) یکی از مهم ترین فاکتور های Onsite SEO و در عین حال از مهم ترین فاکتور های رتبه بندی گوگل و سئو یا بهینه سازی سایت است. عنوان صفحه تیتری است که موضوع محتوا را برای کاربر و موتور جستجو مشخص می کند. پس از محتوای متنی صفحه عنوان صفحه مهم ترین فاکتور در سئو به شمار می رود، خوشبختانه رعایت نکات سئو در استفاده از عنوان بسیار آسان بوده و یادگیری آن ها زمان زیادی نمی برد.

ریدایرکت؛ یک روش دائمی برای انتقال کاربر و خزنده موتور جستجو از صفحه ای به صفحه ی دیگر

ریدایرکت 301 یک روش دائمی برای انتقال کاربر و خزنده موتور جستجو از صفحه ای به صفحه ی دیگر است. طبق اسناد موجود و گفته های مدیران گوگل اعتبار بک لینک های صفحه از 90 تا 99 درصد به صفحه ی جدید منتقل می شوند. در این روش قدرت کل صفحه تا 70% به صفحه جدید منتقل شده و پس از گذشت چند ساعت یا چند روز پس از شناسایی توسط خزنده های گوگل صفحه جدید جایگزین صفحه قدیمی در نتایج جستجو گوگل خواهد شد. لطفا مثال های عملی زیر را مشاهده کنید:

ابزار سئو؛ تاثیر کاربرد ابزار سئو در انجام و پیاده سازی یک استراتژی سئو موفق از شروع تا پایان (نگهداری) کاملا مشخص است

تاثیر کاربرد ابزار سئو در انجام و پیاده سازی یک استراتژی سئو موفق از شروع تا پایان (نگهداری) کاملا مشخص است. در ادامه ما لیستی از بهترین ابزارهای سئو سایت رایگان و سئو سایت غیر رایگان در سال 2022 را برای شما آماده کرده ایم تا با مطالعه آن ها اطلاعات خود را در زمینه بهینه سازی وب سایت سئو SEO را افزایش دهید.

مشاوره سئو؛ بهینه سازی سایت زیر نظر مشاور انجام می شود

بعد از انجام توافقات، تمامی مشکلات سایت از نظر سطح سئو شناسایی شده و به کارفرما گزارش می شود. سپس استراتژی پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط و نقشه راه برای بهبود وضعیت آن ها در گوگل تهیه شده و پروسه بهینه سازی سایت زیر نظر مشاور انجام می شود. معمولا در بسیاری از سایت ها بخشی از کار به درستی و بخشی از آنها نیز نادرست انجام می شود. با مشاوره یک متخصص سئو حرفه ای در این حوزه اشکالات موجود در سایت و یا خارج از آن برای شما مشخص می شود و شما می توانید با تصحیح موارد وب سایت خود را بیش از پیش به سمت استاندارد کردن طبق اصول سئو و بهینه سازی سایت پیش ببرید.

لینک بیلدینگ؛ پروسه ایجاد لینک یا آماده کردن بستری برای دریافت لینک به صورت طبیعی

به پروسه ایجاد لینک یا آماده کردن بستری برای دریافت لینک به صورت طبیعی لینک بیلدینگ گفته می شود. ساخت هر گونه لینک در دسته ی روش های سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه قرار میگیرد این یعنی اگر شما لینکی را شخصا در وب برای بهبود رتبه سایت ایجاد کنید دیگر کلاه سفید کار نیستید؛ حتی رپورتاژ هم جزو روش‌های بلک محسوب می شوند!

برندینگ در سئو؛ برند یا مارک به یک عبارت و یا یک نشان تجاری گفته می شود که تعیین کننده کیفیت و اصالت یک کالا است

برند یا مارک به یک عبارت و یا یک نشان تجاری گفته می شود که تعیین کننده کیفیت و اصالت یک کالا است. برندینگ دست برتر تمامی روش های بازاریابی است، بسیاری از کارشناسان برجسته دنیای فروش و بازاریابی بر این باورند که برندسازی بهترین راه برای افزایش فروش کالا و خدمات است.

لوکال سئو؛ بهینه سازی صفحات سایت برای بهبود سئو کلمات کلیدی مبتنی بر موقعیت جغرافیایی جستجو کننده

موتور جستجو برای درک هدف کاربر از جستجوی محلی الگوریتم کبوتر را طراحی کرده است. به بهینه سازی صفحات سایت برای بهبود سئو کلمات کلیدی مبتنی بر موقعیت جغرافیایی جستجو کننده لوکال سئو گفته می شوند.

قیمت سئو؛ همیشه صرف هزینه بالا موجب کسب نتیجه بهتر نمی شود

حتما توجه داشته باشید که همیشه صرف هزینه بالا موجب کسب نتیجه بهتر نمی شود. ما اغلب در موقع ارائه خدمات مشاوره سئو خود به مشتریان و کاربران این نکته را متذکر میشویم که پروژه و قرارداد بصورت بهینه انجام شود. برای مثال اگر یک سایتی در زمینه ساعت فعالیت میکند واژه خرید ساعت را برای کاربر پیشنهاد میکنیم. زیرا عبارت خرید ساعت هدفمندتر بوده ، رقابت کمتری داشته و هزینه پایین تری دارد. در واقع اگر سایت با واژه ساعت در صفحه 1 گوگل باشد ممکن است روزانه هزاران ورودی بگیرد اما میزان فروش حاصل از این ورودی به تعداد انگشت های دست هم نرسد! اما اگر در خرید ساعت چنین شرایطی داشته باشد و در حدود %20 نسبت به واژه ساعت از خرید ساعت ورودی بگیرد مقدار فروش بیشتری خواهد داشت. همچنین موارد دیگری مانند قیمت ساعت ، فروش ساعت ، ساعت ارزان و صدها مورد دیگر نیز مستعد دریافت ورودی از موتورهای جستجو و در راس آنها گوگل است.

سئو وردپرس؛ نصب و تنظیم افزونه یوآست امکانات بی نظیری مانند: تنظیم عناوین، توضیحات، تایید گوگل و … را به پنل مدیریت وردپرس اضافه می کنند

سایت هایی که از سیستم مدیریت محتوا وردپرس قدرت گرفته اند با نصب و تنظیم افزونه یوآست امکانات بی نظیری مانند: تنظیم عناوین، توضیحات، تایید گوگل و … را به پنل مدیریت وردپرس اضافه می کنند. در حال حاضر افزونه سئو و بهینه سازی وردپرس یواست با بیش از شش میلیون نصب فعال محبوب ترین افزونه بهینه سازی محیط وردپرس است. امکانات نسبتا کامل، رابط کاربری ساده، بروزرسانی مداوم، راهنمایی و هدایت قابل قبول کاربر برای تولید محتوای خوب و باکیفیت از نکات قوت این افزونه است. این افزونه در حالت آسان و پیشرفته قابل تنظیم است. در زیر به آموزش نصب و کانفیگ این افزونه خواهیم پرداخت.

کتاب سئو؛ مطالعه کتاب سئو یکی از بهترین راه های یادگیری سئو است

مطالعه کتاب سئو یکی از بهترین راه های یادگیری سئو است. در این صفحه به معرفی 10 مورد از بهترین کتاب های دنیای سایت سئو را که ارزش مطالعه دارند می پردازیم. قبل از هر چیز به خاطر داشته باشید که تمامی کتاب های لیست شده انگلیسی زبان هستند.

لینک سازی؛ لینک سازی باعث ارسال سیگنال  از یک سایتی به سایتی دیگر می شود

لینک سازی باعث ارسال سیگنال  از یک سایتی به سایتی دیگر می شود و موتورهای جستجو پس از مشاهده این سیگنال ها ارزشی را از صفحه لینک دهنده می گیرد به صفحه لینک گیرنده انتقال می دهند. البته این اصول در همین خلاصه نمی شود و در عمل بسیار متفاوت است، بسیاری سایت ها پس از لینک سازی به جای بهبود رتبه با کاهش مواجه می شوند. قبل از هر چیزی باید متوجه این باشید که گوگل تنها و تنها به دنبال نمایش نتایج بهتر به کاربرانش است و هیچ مشکلی با هیچ کس و هیچ سایتی ندارد! همانطور که گفتیم لینک سازی مانند لبه چاقو است، بسیاری از اشخاص با رعایت نکردن قوانین لینک سازی اقدام به ساخت بک لینک برای سایت خود می کنند، من به شما پیشنهاد می کنم تا از دسته افراد نباشید. خوب دیگر زمینه چینی تمام شد؟ بریم سراغ آموزش لینک سازی حرفه ای توسط وب سایت سئو فاکس.

شروع سئو؛ برای شروع یادگیری سئو داشتن داشتن چند ویژگی شخصیتی الزامیست

برای شروع یادگیری سئو داشتن داشتن چند ویژگی شخصیتی الزامیست در غیر این صورت قادر به انجام آن نخواهید بود و برای همیشه باید با دنیای سئو بهینه سازی سایت برای موتور جستجو گوگل خداحافظی کنید!

تولید محتوا یا ساخت لینک؛ از اوایل سال 2012 جمله محتوا پادشاه است بین زبان ها افتاد

از اوایل سال 2012  (البته تاریخ دقیقیش را نمی دانم!) که جمله محتوا پادشاه است بین زبان ها افتاد تا همین امروز یک دوستگی بین سئو کار ها افتاده است. دسته اول تاکید دارند که محتوا پادشاه، بنا، زیرساخت و همه چیز یک وب سایت است اما عده ای بر این باورند که لینک ها از اهمیت بیشتری در SEO برخوردارند البته عده دیگری هم در این میان هستند که با هیچ کدام از این باور ها موافق نیستند که در این مورد در انتهای پست توضیح خواهم داد. فعلا در ادامه به نقد باور های دسته اول و دوم می پردازیم.

خلاصه ترین تعریفی که میتوانیم از پنالتی گوگل داشته باشیم بدین صورت است به هر گونه تاثیر منفی که باعث کاهش رتبه کلمات کلیدی در نتایج جستجو شود Google Penalty گفته می شود این تغییرات ممکن است به دلیل آپدیت الگوریتم‌های گوگل، اقدام مستقیم کارشناسان گوگل (Manual Action) و یا به کار گیری از روش های سئو کلاه سیاه اتفاق بی‎‌افتد. جریمه یا پنالتی توسط گوگل به این معنی است که الگوریتم های پیچیده گوگل تشخیص دهند سئو یک سایت به صورت سئو کلاه سیاه انجام می شود. در اینصورت سایت خاطی با جریمه گوگل رو به رو شده و رتبه آن در نتایج با افت مواجه می شود. حتی در برخی مواقع ممکن است کلمه یا کلمات کلیدی آن از نتایج جستجو حذف شوند.

ابزار Disavow؛ گوگل برای رفع مشکل لینک های اسپم ابزاری کاربردی با عنوان Disavow را در اختیار سئو کار ها قرار می دهد

لینک‌ها یکی از مهم ترین فاکتور های سئو در گوگل هستند اگر این حرف را باور ندارید نگاهی به مهم ترین الگوریتم های گوگل بی اندازید، وقتی یک بک لینک به صورت غیر طبیعی یا برای اهداف سئو منفی (که معمولا توسط رقبا در راستای تخریب سایت رقیب ساخته می شوند) به صفحه ای داده می شود می تواند مشکل ساز باشد. گوگل برای رفع این مشکل ابزاری کاربردی با عنوان Disavow را در اختیار کارشناس سئو قرار می دهد تا توانایی حذف لینک های مخرب و اسپم را داشته باشند.

گوگل پنگوئن؛ آخرین الگوریتم گوگل که در تاریخ 24 ماه آپریل 2012 بر روی هسته گوگل قرار گرفت

گوگل پنگوئن نام آخرین الگوریتم گوگل می باشد که در تاریخ 24 ماه آپریل 2012 بر روی هسته گوگل قرار گرفت و به طور رسمی معرفی شد. وظیفه اصلی این الگوریتم مقابله با سایت های اسپمر و خاطی است که از روش های سئو کلاه سیاه برای لینک بیلدینگ استفاده می کنند. پنگوئن الگوریتمی بود که سایت های بسیاری را به پنالتی گوگل و حذف از نتایج جستجو دچار کرد و سایت های بسیاری را از صفحات آخر به اول و بالعکس از صفحات اول به آخر برد. مدتی پس از قطعی شدن نتایج حاصل از تغییرات الگوریتمی پنگوئن گوگل اعلام کرد که این الگوریتم نزدیک به 3 درصد از نتایج را تحت تاثیر خود قرار داده است. مهم ترین آپدیت این الگوریتم تا کنون آپدیت دوم بوده است که در تاریخ 25 می همان سال شروع به کار کرد و بیش از 10 درصد از نتایج جستجو کل گوگل را تحت تاثیر خود قرار داد!

گوگل دنس؛ گوگل تا به حال به طور مستقیم وجود چنین الگوریتمی را تایید و یا تکذیب نکرده است

گوگل تا به حال به طور مستقیم وجود چنین الگوریتمی را تایید و یا تکذیب نکرده است. الگوریتم گوگل دنس ممکن است رتبه یک سایت قدیمی تا سر حد مرگ پایین آورده و یک سایت جدید را جایگزین آن کند و یا به صورت بالعکس آن عمل کند یعنی رتبه قدیمی را بالا آورده و باعث بهبود سئو برای سایت جدید شود. همانطور که گفتیم مدارک زیادی از نحوه عملکرد این الگوریتم گوگل موجود نیست اما همین مدارک نشان می دهد که هدف گوگل از طراحی این اگوریتم ارائه شانس رتبه بهتر به تمامی وب سایت هاست، مخصوصا وب سایت های جدید.

سئو محتوا؛ نشر محتوا برای رسیدن به جامعه مورد هدف که در مسیر اهداف بازاریابی سایت یا برندی قرار دارد

به نشر محتوا برای رسیدن به جامعه مورد هدف که در مسیر اهداف بازاریابی سایت یا برندی قرار دارد بازاریابی محتوا گفته می شود. البته این تعریف ما از این نوع روش بازاریابی است! بازاریابی محتوا می تواند از هر زبانی که ان را تجربه کرده است تعریف متفاوتی داشته باشد اما ما سعی کردیم تا آشکار ترین آن را بگوییم.

دامین اتوریتی؛ می توان گفت در حال حاضر دامین اتوریتی و پیج اتوریتی جایگزین پیج رنک گوگل شده اند

با از کار افتادن پیج رنک گوگل دامین اتوریتی به قابل اعتماد ترین متریک ارزش گذاری قدرت سایت در بین سئوکاران تبدیل شده است. در واقع می توان گفت در حال حاضر دامین اتوریتی و پیج اتوریتی جایگزین پیج رنک گوگل شده اند.

سئو هاست؛ استفاده از هاست حرفه ای یکی از فاکتورهای مهم سئو تکنیکال است

هاست فضای میزبانی وب است که در هارد درایو سرور قرار میگیرد. سرور به شبکه اینترنت متصل است و استفاده از اطلاعات داخل آن را برای استفاده کنندگان مهیا می کند. در این شکی نیست که استفاده از هاست حرفه ای یکی از فاکتورهای مهم سئو تکنیکال سایت است اما به طور معمول استفاده از یک هاست حرفه ای از اهمیت چندانی برخوردار نیست اما هاست غیر استاندارد می تواند باعث به وجود آمدن سرور ارور، کاهش سرعت سایت و دیگر مشکلات شود.

سئو دامنه؛ بهترین راه برای راه اندازی سایتی قدرتمند انتخاب نام و آدرسی مناسب است

بهترین راه برای راه اندازی سایتی قدرتمند انتخاب نام و آدرسی مناسب است. آدرس مناسب دامنه در نهایت باید منجر به رضایت اول کاربر و دوم گوگل می شود اگر متوجه نشدید نگران نباشید، توضیح زیر را با دقت مطالعه کنید: با ذکر مثالی توضیح می دهیم: فرض کنید 2 دامنه با آدرس های متفاوت که قبلا تاریخچه ای در گوگل نداشتند در یک ساعت توسط دو نفر ثبت و ایندکس می شوند. هر دوی این دامنه ها از نظر محتوا و بک لینک پروفایل با یکدیگر برابرند و هر دو قصد کسب رتبه با یک عبارت کلیدی مشترک را دارند. تا به الان هر دو سایت امتیازی مساوی داشته و برتری نسبت به یکدیگر ندارند اما در هنگام ثبت دامنه اولی 1 سال و دومی 5 ساله ثبت می شود! در اینجاست که دامین دوم نسبت به دامین اول برتری پیدا می کند چرا که یکی از فاکتورهای رتبه بندی گوگل میزان عمر دامنه است.

لینک نوفالو؛ نوفالو بودن لینک برای موتور جستجو به معنی عدم دنبال کردن پیوند است

نوفالو اتریبیوت HTML است که در تگ <a> به صورت Rel=”Nofollow” قرار می گیرد. نوفالو بودن لینک برای موتور جستجو به معنی عدم دنبال کردن پیوند است. ایده ابداع نوفالو در ابتدا برای جلوگیری از ارسال هرزنامه در وبلاگها پدید آمد. با در نظر گرفتن اینکه نظرات اسپم و هرز در کل انجمن ها و وبلاگ نویسی تأثیر گذاشته است، در اوایل سال 2005 مت کاتس از گوگل و جیسون شلن وبلاگ نویس راه حل نوفالو کردن لینک های خروجی غیر مرتبط را پیشنهاد دادند. جالب است بدانید که Nofollow از نظر قانونی یک اختراع محسوب شده و مخترع آن حق کپی رایت دارد!

سئو چیست؟ تعریف سئو از زبان سئو فاکس تاریخچه سئو از زمان پیدایش موتورهای جستجو آغاز شده و تا به امروز ادامه دارد اما سئو سایت برای گوگل و بینگ | SEO Definition

نتایج جستجوسئو چیست – آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو – متمم

در سلسله درسهای SEO چیست به عنوان زیرمجموعه ای از حوزه تجارت الکترونیک سایت متمم، می‌کوشیم جدای از آشنایی با موضوع بهینه سازی موتورهای جستجو بحث سئو و سایر.

سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو

سئو چیست ؟ seo چیست ؟ سئو سایت یا بهینه سازی سایت برای کمک به رویت وب سایت در نتایج جستجو با هدف بهینه سازی موتور جستجو ایجاد شده است.

سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟ – وبسیما 

سئو چیست ؟ سئو مجموعه فعالیت هایی است که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام میدهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کنیم.

 

سئو چیست – آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو – متمم

در سلسله درسهای SEO چیست به عنوان زیرمجموعه ای از حوزه تجارت الکترونیک سایت متمم، می‌کوشیم جدای از آشنایی با موضوع بهینه سازی موتورهای جستجو بحث سئو و سایر.

سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2021 | نردبان

7 days ago — سئو چیست؟ ⭐ بهینه سازی موتورهای جستجو یعنی چه؟ ⭐ اهمیت سئو و نکات مهم در سئو سایت را در اینجا بخوانید ✔️ فاکتورهای مهم در سئو و کسب رتبه …

 

سئو چیست ؟ + اهمیت SEO، کاربرد سئو و مزایای آن – ایران هاست 

Shahrivar 20, 1398 AP — SEO چیست و چه کاربردی دارد؟ در این مقاله در مورد تعریف سئو، اهمیت سئو و مزایای سئو سایت برای شما می گوییم و شما را با مفاهیم سئو آشنا می …

 

سئو چیست؟ هرآنچه لازم است از سئو بدانید [به همراه ویدئو] – مدیر وب

سئو چیست و چگونه ما را در یکسال ثروتمند می‌کند؟ – یک سایت چگونه در نتایج اولیه گوگل نمایش داده می‌شود؟ – سئو یا SEO چیست؟و چگونه گوگل با سئو به شما جایگاه …

 

سئو چیست و چه تاثیری در رشد یک کسب و کار آنلاین دارد؟

Ordibehesht 31, 1400 AP — اینجاست که سئو (SEO) یا بهینه سازی موتور جستجوگر مطرح می‌شود و برای بسیاری از افراد این سوال پیش می‌آید که در واقع سئو چیست و چگونه انجام می‌شود …

 

سئو چیست؟ – سازه اطلاعات سامان

 

سئو چیست؟ سئو سر واژه های بهینه سازی موتور جستجو است(Search Engine Optimization) و یک استراتژی است برای صاحبان وبسایت ها تا ترافیک بیشتری را به سایت خود جذب …

 

سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی

سئو چیست؟ سئو مفهومی به ظاهر ساده است ولی در بیان آن پیچیدگی های بسیاری وجود دارد. دانش سئو هر روز گسترده تر و عمیق تر از گذشته میشود و برای درک آن نیازمند …

 

سئو چیست؟ به زبان ساده همه چیز را در مورد seo یاد بگیرید!

سئو چیست؟ سئو یا SEO همان چیزی است که باعث میشود در زمان جستجو واژه “خرید موبایل” در گوگل، از میان چند هزار سایت فروشنده این محصول، سایت دیجی کالا یا …

 

سئو چیست؟ – آشنایی با مفهوم سئو از صفر تا صد – سئوف

Shahrivar 24, 1400 AP — ۱ سئو SEO چیست؟ ۲ کاربرد سئو; ۳ موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟ با پاسخ به این سوال مفهوم سئو را بهتر درک خواهید کرد.

 

سئو و بهینه سازی سایت – وب24

سئو چیست ؟ سئو سایت که واژه فارسی عبارت Search Engine Optimization است و به صورت مخفف به آن SEO می گویند، به معنی انجام تمام فرآیندهایی است که باعث می شود …

 

سئو چیست؟ هر آنچه در مورد سئو باید بدانید – مشاور سئو

معنی سئو چیست؟ حالا باید بدونیم معنی سئو چیه؟ ما الان میدونیم که سئو یک فرآیند بازاریابی به حساب میاد که باید برای سایت خودمون انجامش بدیم و با اون به سایت …

 

سئو چیست؟ خودتان سئوکار وب‌سایتتان باشید نه دیگران

سئو چیست؟ بیش از ۱۴ سال قبل یعنی در سال ۲۰۰۴، علمی به نام سئو (SEO) که مخفف سه کلمۀ Search Engine Optimization به معنی «بهینه‌سازی موتورهای جستجو» یا به …

 

seo چیست؟ – بهینه سازی سایت – چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟

این روزها جستجو ها در گوگل در مورد سئو و سئو چیست؟ بسیار زیاد شده است. نمونه عبارت هایی که توسط کاربران وب فارسی در این مورد سرچ می شود: بازاریابی سئو چیست …

 

سئو چیست؟ چرا باید سایت خود را سریعا سئو کنیم [آپدیت 2021]

Mordad 15, 1400 AP — سئو چیست و چگونه باعث قرارگیری سایت شما در صدر نتایج و درآمدهای … ۲۷ بهترین استراتژی ساخت بک لینک چیست; ۲۸ بهترین روش یادگیری سئو چیست؟

 

سئو چیست؟ راهنمای کامل و تکنیک‌ها + دانلود چک لیست SEO | نوین

Mordad 7, 1397 AP — سئو چیست و چه کارهایی برای سئو سایت باید انجام شود؟ آشنایی با انواع سئو، تکنیک‌ها، الگوریتم گوگل و تمام اصطلاحات SEO.

 

سئو چیست و چرا پر درآمدترین شغل اینترنتی دنیا است؟ – نیوسئو

Esfand 1, 1399 AP — سئو چیست و اینکه ماهیت و کاربرد seo چیست می تواند و درک اینکه معنا و مفهوم بهینه سازی سایت چیست به موفقیت آنلاین شما کمک زیادی خواهد کرد.

 

سئو چیست (SEO) و چه تاثیری در کسب و کار دارد؟ تعریف و …

Mordad 16, 1400 AP — سئو چیست ؟ در این مقاله به پاسخی جامع از پرسش سئو چیست میرسید و با تعریف سئو، اصول سئو و چگونگی تاثیر آن بر روی مشاغل آشنا می شوید.

 

سئو چیست؟| سئو سایت | بهینه سازی وب سایت | SEO – پونه مدیا

سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به معنی بالا بردن رتبه سایت در نتایج جستجوی طبیعی است. سئو باعث شناسایی بهتر کسب و کار شما به مشتریان میشود.

 

سئو (S.E.O) راهنمای جامع سئو سایت – آژانس تبلیغاتی شایگان

سئو چیست؟ شناخت اس.ای.او می تواند به شما کمک کند تا سایت خود را بهینه سازی کنید. برای انجام SEO سایت به روش صحیح کلیک کنید.

 

سئو چیست؟ تعریف سئو و بهترین منابع آموزش SEO کجاست؟ کدُ …

سئو چیست؟ تعریف سئو و بهترین منابع آموزش SEO کجاست؟ سئو مخفف Search engine optimization و به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو مثل گوگل، کدُ سئو …

 

سئو چیست؟ چرا SEO این قدر اهمیت دارد؟ – آکادمی آی تی

سئو در واقع یکی از زیر مجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود که در موفقیت شما تاثیر بسزایی دارد؛ اما شاید برای شما سوال پیش بیاید که سئو چیست؟

 

سئو چیست و چرا ضرورت دارد؟ – تعریف seo کامل تر از ویکی پدیا!

تعریف سئو چیست و چرا اهمیت دارد؟ اصول، مراحل، روش و کاربرد آن در بازاریابی اینترنتی و جهت ارتقا در موتورهای جستجو را در این مقاله بخوانید.

 

سئو سایت – سئو چیست؟ – سئو – افزایش رتبه سایت -سئو ورد

سئو | SEO تخصصی ترین حوزه وب سایت است. … سئو سایت. سئو و بهینه سازی وب سایت | یافتن کلمات کلیدی | تحلیل وب مستر و آنالتیکس … سئو سایت چیست؟

 

سئو چیست؟ متخصص سئو کیست؟ استراتژی سئو چیست؟

سئو چیست؟ متخصص سئو کیست؟ استراتژی سئو چیست؟ سئو سایت چیست؟ بهینه سازی سایت به چه معناست؟ متخصص سئو کیست؟ مفهوم عملیاتی سئو چیست؟ سئو چیست؟

 

سئو چیست؟ اطلاعات شگفت انگیزی درباره سئو – آکادمی وبکیما

Shahrivar 1, 1400 AP — سئو چیست؟ سئو یا Search engine optimization که مخفف آن SEO است و به فارسی بهینه سازی برای موتور های جستجو ترجمه می شود، تمامی فرآیند هایی که …

 

سئو چیست؟ روش های افزایش رتبه سایت در گوگل

سئو چیست؟ این مقاله به منظور راهنمایی برای توصیف تمام جنبه های اصلی سئو طراحی شده است. از یافتن اصطلاحات و عباراتی (کلمات کلیدی) که میتوانند ترافیک مناسبی …

 

سئو چیست؟ راهنمای جامع و کامل سئو و تمام ترفندهای پنهان در آن

سئو چیست؟ می‌توانیم سئو را یک مجموعه از ترفندها و تکنیک‌های کاربردی و مهم برای تغییر دادن استراتژی وب سایت‌ها بدانیم. زیرا این فرآیند به ارائه پر اهمیت‌ترین …

 

سئو چیست؟ – SEO چیست؟ – بهینه‌سازی موتور جستجو – سئو سایت

سئوسئو چیست؟ چرا سئو سایت مهم است؟ – SEO مخفف چیست؟ – بهینه سازی موتورهای جستجو چیست؟ سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

 

سئو چیست؟ راهنمای کامل SEO – رادزاد

سئو چیست؟ سئو به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجوست. سئو فرایندی قاعده مند است که موجب افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو گوگل، بینگ و سایر موتورهای …

 

سئو چیست؟راهنمای سئو به زبان ساده – اثر خاص

پس در ادامه با من همراه باشید. فهرست محتوا. سئو چیست (seo); اهمیت سئو برای کسب و کارها; چرا گوگل برای ما در …

 

سئو چیست ؟ بهینه سازی سایت یا Seo چیست و چرا برای تجارت …

سئو چیست ؟ بهینه سازی وب سایت چیست ؟! آموزش مسائل سئو و مخفف سئو به همراه شناسایی اهداف سئو و بهینه سازی سایت و علت مهم بودن SEO در تجارت.

 

سئو چیست؟ ( راهنمای جامع و کاربردی SEO) – آکادمی بهمنی

Mehr 16, 1400 AP — سئو (SEO) به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو گویند. یعنی سایت شما در یک موتور جستجو مثل گوگل در رتبه بهتری نسبت به رقبا قرار بگیرد.

 

سئو چیست؟ آموزش SEO سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو

با این تکنیک خواهید دانست سئو چیست ؟ آموزش SEO سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو برای ما چه مزایای دارد شما در حال خواندن مقاله سئو چیست د…

 

سئو چیست [ راهنمای کامل بهینه سازی موتور جستجو ] سئواینجا ❤️ 

سئو چیست ؟ هنر قرار گرفتن در ✓ رتبه های اول گوگل ✓ SEO یا بهینه سازی سایت برای موتور جستجو ⭐ سئو اینجا⭐ متخصص سئو تضمینی『 همه نکات مهم در این مقاله …

 

 

تعریف سئو چیست و چرا سئو سایت مهم است ؟ – بیلاود مارکتینگ

آموزش چگونه به زبان ساده سئو گوگل یاد بگیرم، تعریف سئو چیست چرا سئوسایت مهم, انواع تکنیک seo اصطلاحات بهینه سازی سایت مقاله سئووبسایت حرفه ای.

 

سئو (SEO) چیست؟و چه اهمیتی در بازاریابی دارد؟ – شرکت پردازش …

سئو یا بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو چیست؟ سئو(SEO) مخفف کلمات Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی برای موتورهای جستجو است.

 

سئو چیست؟ و چه اهمیت و کاربردی در بازار آنلاین دارد؟ | میموس

سئو یا بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو چیست؟ سئو مخفف کلمات Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجو است. از آنجا که گوگل بزرگ‌ترین …

 

سئو چیست؟ | 5 تکنیک عالی برای گرفتن رتبه یک در نتایج …

سئو چیست؟ سئو ( SEO ) مخفف عبارت (Search Engine Optimization) می باشد که به معنای بهینه سازی سایت. برای موتور های جستجو است.بهبود سئو نیازمند فرایند مستمری …

 

سئو چیست ؟ سئو سایت مطابق با الگوریتم ۲۰۲۱ گوگل – وبنا

سئو چیست؟ کلمه سئو مخفف Search Engine Optimization است. یعنی بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو. در نهایت می‌توانیم سئو را این گونه تعریف کنیم:.

 

آموزش سئو از صفر تا صد + تکنیک های حرفه ای – برتر آموز

5 days ago — سئو به زبان بسیار ساده یعنی جذب مشتری از طریق گوگل. حال ممکنه بپرسید سئو چیست و چطور میتونیم سئو را یاد بگیریم در این پست برتر آموز من به شما …

 

سئو چیست؟ چگونه سئو را افزایش دهیم؟ – وبزی

سئو چیست؟ SEO (Search Engine Optimization) یا بهبود موتورهای جستجو شامل تمام مواردی است که به شما کمک می‌کند تا در نتایج جستجو موتورهای جستجو مانند گوگل …

 

سئو چیست؟ | دیجی ویت

سئو چیست و چگونه کسب و کار شما را متحول میکند؟ در این مقاله سیر تا پیاز سئو را برای شما شرح داده ایم و انواع تکنیکهای سئو را بررسی کرده ایم.

 

سئو چیست؟ اهمیت و کاربرد SEO برای سایت

اما واقعا سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ بدون شک اگر حتی کمی در مباحث سئو وارد شده باشید می‌دانید در سال 2020، سئو فقط هزینه کردن و گرفتن رتبه در موتورهای …

 

تعریف سئو چیست چه کاربردها و مزایایی دارد؟ – کارمنتو 

Bahman 28, 1398 AP — با یکی دیگر از مطالب وبلاگ کارمنتو در خصوص سئوی وب سایت در خدمت شما هستیم. تعریف سئو یا بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) بسیار ساده به نظر …

 

سئو چیست؟ اهداف و مزایای SEO – گنجه هاست 

Bahman 28, 1399 AP — کسب و کارها برای این که بهتر دیده شوند به سئو احتیاج دارند. اما واقعاً سئو چیست و چگونه می‌تواند به افزایش ترافیک سایت کمک کند؟

 

سئو چیست | تعریف سئو در سال ۲۰۲۱

seo چیست؟ تعریف متفاوت از سئو سایت در سال ۲۰۲۱: با خواندن این مقاله خیلی ساده و آسان با تعریف سئو و بهینه سازی سایت آشنا می شوید. مفهوم سئو خیلی ساده است …

 

سئو چیست؟ با جادوی SEO بیشتر آشنا شوید! – همیار وب

Mordad 25, 1397 AP — سئو چیست؟ سئو به زبان ساده یعنی بهینه سازی سایت برای موتور جست و جو! در واقع سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization می باشد.

 

سئو چیست | کاربرد SEO چیست | همه چیز درباره سئو سایت

سئو چیست : سئو یا SEO مخفف کلمه Search Engine Optimization است که به معنی بهینه سازی سایت برای موتور جستجو است، بهینه سازی سایت برای موتور‌های جستجو مجموعه …

 

سئو چیست و چه تاثیری در کسب و کارهای اینترنتی دارد

سئو چیست : به مجموعه اقداماتی که با هدف بهبود رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجوگر صورت می گیرد، سئو گفته می شود. جستجوگر گوگل در کشور ما و اغلب کشورهای دنیا …

 

سئو چیست؟ | seo چیست؟ | بهینه سازی سایت چیست؟ – لیداوب

اهداف سئو چیست؟ سئو. هدف اصلی و نهایی سئو کمک به وبسایت‌ها برای رسیدن به رتبه بالاتر در موتورهای جستجو است. این کار باعث افزایش ارتباط بین صفحات …

 

سئو (SEO) چیست؟ راهنمای جامع و ساده از فرآیند سئو سایت | نردوما

در این مقاله به این می‌پردازیم که سئو چیست و چرا تمامی کسب و کارها نیاز به سئو سایت دارند! در ادامه با فرآیند صحیح بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر (SEO) …

 

سئو چیست و چگونه یک سایت را سئو کنیم؟ | الو کانتنت

سئو چیست؟ SEO مخفف بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو است. سئو سایت شامل افزایش ترافیک ارگانیک در نتایج جستجو برای وبسایت است.

 

سئو چیست؟ چه اهمیتی در بازار آنلاین دارد؟ – جت

Dey 23, 1398 AP — سئو چیست؟چه کاربردی دارد؟ بهینه‌سازی موتور جستجو یا سئو (SEO) به رفع اشکالات سایت در جهت بهبود رتبه آن در فهرست نتایج جستجوی گوگل گفته …

 

سئو چیست؟ چرا SEO مهم است؟ – دانیال طاهری فر

Dey 6, 1399 AP — سئو چیست؟ SEO خلاصه شده عبارت Search Engine Optimization است که به معنای بهینه سازی (برای) موتورهای جست و جو است. در این مقاله با سئو بیشتر …

سئو چیست و چگونه کار می‌کند؟ – ادنگاه

Dey 7, 1398 AP — دوست دارید بدونید سئو چیه و چطور کار می‌‌کنه؟ ما این راهنمای ساده‌ی سئو را برای شما نوشتیم. یکی از سوالات متداولی که ما در ادنگاه از مشتریان …

 

سئو چیست؟ چه کاربردی دارد؟ – کلیک سایت

سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، بمنظور بهبود عملکرد سایت شما براساس استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان …

 

سئو چیست؟ بهینه سازی اصولی وبسایت و روش های انجام آن | رشدانا

Azar 23, 1399 AP — سئو چیست؟ چرا باید سایت های خود را برای موتور های جستجو بهینه سازی کنیم؟ بازاریابی به روش سئو چه تاثیری در رشد کسب و کار ما دارد؟

 

سئو چیست – چرا به سئو نیاز داریم – چگونه آنرا بیاموزیم – آکادمی …

Mordad 2, 1399 AP — سئو چیست؟ 186. به اشتراک گذاری. سئو یا SEO که کوتاه شده عبارت Search Engine Optimization است که به معنای بهینه سازی موتور های جستجو بوده و …

 

سئو چیست و چرا اهمیّت دارد؟ – پرتال

Esfand 18, 1397 AP — چرا اصلا سئو باید برای من و کسب و کارم مهم باشد؟ سئو چه روش‌هایی دارد؟ … چه رابطه‌ای بین سئو و محتوای من وجود دارد؟ سئو به زبان ساده چیست؟

 

سئو چیست؟ راهنمای جامع آشنایی با مراحل سئو سایت – راست چین

Ordibehesht 26, 1400 AP — سئو چیست؟ SEO به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوست و نیاز دارید تا از انواع سئو شامل سئو داخلی، سئو خارجی و تکنیکال استفاده کنید.

 

سئو چیست و چه کاربردی دارد | انواع سئو (SEO) چیست – شرکت …

اگر نمی دانید سئو چیست و چه کاربردی دارد حتما مقاله انواع سئو (SEO) چیست را تا انتها بخوانید. همه چیز درباره سئو در این مقاله توضیح داده شده است.

 

سئو چیست؟ مفهموم و تعریف سئو سایت چیست ؟ (seo چیست؟)

مفهوم و تعریف سئو چیست؟ واژه SEO که مخفف کلمه Search Engine Optimization که به فارسی سئو نوشته میشود در واقع به معنای بهینه سازی سایت بر روی موتور جستجوی گوگل …

 

سئو سایت چیست؟ آموزش سئو به زبان ساده – اپلیکیشن ذهن

Bahman 1, 1399 AP — بعید است که در دنیای بازاریابی محتوا کار کرده باشید اما از سئو چیزی ندانید. اگر دوست دارید با سئو و تمام مفاهیم تخصصی آن آشنا شوید با ما …

 

سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ | seo یک چاقوی دو لبه‌ی خطرناک!

Farvardin 5, 1398 AP — مفهوم سئو چیست و چه کاربرد و اهمیتی دارد؟ تعریف سئو به زبان ساده و… عباراتی که این روزها در اینترنت زیاد جستجو می‌شوند.

 

سئو چیست؟ seo چیست؟ دسته بندی سئو 2020 | سئو سامان

سئو (seo) چیست؟ سئو به مجموعه فرآیندهایی گفته می شود که در طی آن سایت برای استفاده کاربر بهینه می شود سئو به 3 دسته بندی سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال …

 

سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) چیست و چرا اهمیت دارد؟

Tir 9, 1400 AP — بهینه‌‎سازی موتور جستجو (سئو) عمل افزایش کمیت و کیفیت ترافیک وب‎سایت از طریق نتایج جستجو است. در این مطلب با این مفهوم بیشتر آشنا می‌شویم.

 

SEO چیست + فیلم کوتاه با موضوع سئو چگونه کار میکند – میزفا

Farvardin 30, 1396 AP — سئو چیست. SEO چه معنا دارد؟ این عبارت مخفف Search Engine Optimization می‌باشد و ما در این مقاله سعی خواهیم کرد به شکل کامل SEO را به زبان …

 

سئو چیست؟ – چه طور می توان با SEO درآمد کسب کرد؟ – دارالفنون ری

در پی کسب درآمد از طریق سئو هستید؟ … با ما همراه باشید تا ببنید سئو چیست . … SEO یا سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization است، این عمل با هدف افزایش …

سئو یا SEO چیست؟ چرا سئو برای سایت ما مهم است؟ – میهن وردپرس

Mehr 15, 1397 AP — سئو چیست؟ سئو یا seo مخفف search engine optimization به معنای بهینه سازی وبسایت برای موتور های جستجوگر است. پروسه سئو به معنای دریافت بازدید …

 

سئو یا SEO چیست؟ – مدیر سبز

Mehr 9, 1399 AP — سئو مخفف «بهینه‌سازی موتور جستجو» است. در این روش صفحات وب را به شکلی بهینه می‌کنید تا در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالایی کسب کنند.

 

سئو چیست؟ به زبان ساده

Azar 26, 1398 AP — سئو چیست؟ سئو سایت، فرآیند بهینه سازی محتوای آنلاین شماست به طوری که موتور جستجو دوست دارد آنرا به عنوان نتیجه برتر برای جستجوی یک کلمه …

 

سئو یا SEO چیست و چرا برای کسب‌وکارتان مهم است؟ – چطور

سئو چیست؟ سئو به روش‌هایی اشاره دارد که برای بهبود جایگاه وب‌سایت در نتایج جستجوی صفحات موتور‌ جستجو در سایت‌هایی مانند گوگل، یاهو یا بینگ استفاده می‌شوند.

 

سئو چیست ؟ چرا بهینه سازی کنیم – پیشگامان دامنه فناوری

سئو چیست ؟ کلمه ی SEO تشکیل شده و مخفف کلمه ی Search Engine Optimize به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجو می باشد که اصطلاح اصلی آن همان سئو و یا SEO است.

سئو ( SEO ) چیست و چگونه کار می کند ؟ – Mimtechmagazine

Bahman 23, 1398 AP — سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد . SEO شامل ایجاد تغییراتی در …

سئو چیست – تعریف سئو وب سایت – نحوه کار موتورهای جستجوگر

Khordad 7, 1397 AP — اگر می خواهید بدانید که سئو چیست و چگونه سئو برای گوگل انجام می شود پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله را مطالعه نمایید و مطالب پیشنهادی آنرا …

سئو (seo) چیست و چرا به سئو کار نیاز دارید؟ – مجله شبکه

Mehr 26, 1397 AP — بی‌مقدمه برویم سر اصل مطلب: اگر سایت دارید و روی سئوی آن کار نکردید، اگر درفکر طراحی سایت هستید و نمی‌دانید سئو چیست و اگر قصد کوچ از کسب و …

سئو چیست – دیجیتال مارکتینگ | wikidemy

در سئو چیست می خواهیم در مورد مطالب اولیه و پیدایش سئو صحبت کنیم. مقاله تنها به عنوان یک عامل نمی تواند، بر روی رتبه و بازدهی سایت تاثیر گذارد، بلکه مهمترین …

سئو چیست – مدرسه کسب و کار آیا

Mordad 14, 1397 AP — سئو چیست؟ سئو SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization و یکی از روشهای متداول دیجیتال مارکتینگ در جهت بهینه سازی وب سایت برای موتورهای …

عنوان سئو چیست – کافه یاب

Khordad 11, 1400 AP — سئو چیست ؟ مفهوم سئو فقط مربوط به موتورهای جستجو نیست بلکه مناسب سازی سایت برای بازدیدکنندگان نیز از فاکتورهای اصلی آن میباشد.

 

سئو چیست؟ – همه چیز درباره سئو سایت (seo) به زبان ساده – سفینه

سئو چیستسئو مخفف Search Engine Optimization و به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و بخصوص گوگل است. سئو سایت به شما کمک می‌کند، جایگاه مناسبی در …

 

سئو چیست ؟ ( Seo چیست ) – طراحی سایت

سئو چیست ؟ ( Seo چیست ؟) عبارت سئو یا Seo مخفف Search engine optimization به معنی بهینه سازی موتور جستجو و در اصطلاح به معنی بهینه سازی وب سایت برای …

سئو چیست و چرا اهمیت دارد؟ – طراحی و تبلیغات سپهر پلاس

Mehr 10, 1398 AP — سئو چیست؟ به فعالیت هایی که هر وب سایتی برای کسب بهترین رتبه و جایگاه تو صفحات اول گوگل انجام میده سئو سایت گفته میشه.

سئو چیست ؟ مفهوم سئو سایت (SEO) واقعا چیست ؟ – تک سئو

سئو چیست به زبان ساده توضیح داده ایم که seo چیست و چه کاربردی دارد که سایت ها از ان برای افزایش فروش استفاده می‌کنند در این مقاله همه چیز درباره سئو را …

سئو چیست و چرا باید سایت خود را سئو کنیم؟ – آراد برندینگ

Khordad 10, 1398 AP — سئو چیست؟ سئو یا SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization و به معنای بهینه سازی موتور جستجو می باشد که با استفاده از سئو می توانید حجم کلیک های …

 

سئو سایت چیست؟ تعریف و مفهوم (SEO) چیست؟ ⋆ سئو روز آکادمی

سئو سایت چیست؟ سئو یا (SEO) مخفف کلمه Search Engine Optimization است. فارسی آن می شود: بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو. مانند موتور سرچ گوگل.

 

سئو SEO چیست و چگونه انجام می شود؟ | نئو مارکت

اس ای او (S.E.O) مخفف “بهینه سازی برای موتور جستجو” می باشد (Search Engine Optimization) که در ایران با نام “سئو” شناخته شده است و به آن بهینه سازی وب سایت …

اصول سئو در مقاله نویسی چیست؟ نکات SEO برای … – isiArticles

سئو چیست و چرا رعایت اصول سئو در مقاله نویسی مهم است؟ بهینه‌ سازی موتور جستجو (Search Engine Optimization) که به ‌اختصار سئو (SEO) نامی‌ده می‌شود، روندی …

سئو چیست - قرارداد سئو - سئو کلاه خاکستری - فایل Robots.txt - موتور جستجو - چگالی کلمات کلیدی - مزرعه لینک - آنالیز سئو سایت - پروپوزال سئو - سئو کلاه سفید - بک لینک چیست - شرکت سئو - گوگل بات - تکنیک های سئو - لینک شکسته - سرعت سایت در سئو - توضیحات متا - نرخ کلیک - سندباکس گوگل - کلمات کلیدی طولانی - الگوریتم رنک برین - انکر تکست - الگوریتم پاندا گوگل - تگ عنوان - سئو تکنیکال - ریدایرکت - سفارش سئو - خدمات تولید محتوا - سئو داخلی - سئو خارجی - ابزار سئو - مشاوره سئو - لینک بیلدینگ - برندینگ در سئو - لوکال سئو - قیمت سئو سئو وردپرس - کتاب سئو - لینک سازی - اخبار سئو - تگ H1 - شروع سئو - مقالات سئو - مت کاتس: تولید محتوا یا ساخت لینک کدام در سئو مهم تر است - جدول تناوبی فاکتورهای سئو - سوشیال مارکتینگ - پنالتی گوگل - آموزش Disavow - رتبه کلمات کلیدی در گوگل - Majestic الگوریتم گوگل پنگوئن - ثبت سایت در بینگ - الگوریتم گوگل دنس آموزش سئو محتوا - دامین اتوریتی - ثبت سایت در گوگل - تگ و متا تگ های مهم سئو - تاثیر هاست بر سئو - سئو دامنه - لینک نوفالو

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی